Medarbetarupplevelse som employer branding-verktyg

Anställda har alltid berättat vad dom tycker om sina arbetsplatser, men där det tidigare skedde vid middagar mellan vänner, sker dialogen idag publikt på sociala medier och omdömessajter. 

Genom att verkligen ta vara på era medarbetares omdömen om er, kan ni förbättra medarbetarupplevelsen väsentligt. Vi är övertygade om att det är en viktig del i framtidens employer branding-arbete och att det gynnar både företag och anställda.

Med den här guiden vill vi hjälpa er att lyckas med det arbetet!

placeholder

placeholder

Transparens som framgångsnyckel

Ska du bygga ett trovärdigt och attraktivt arbetsgivarvarumärke är transparens ett av de viktigaste verktygen i er verktygslåda. Den klassiska strutstekniken, att stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting, är inte en hållbar strategi. 

Vi uppmuntrar transparens och tror att det gynnar alla inblandade i längden.

placeholder

Integrera feedback i organisationen

Grunden till en bra medarbetarupplevelse är att era medarbetare känner sig sedda och bekräftade av er. För att få reda på vad era anställda tycker är det därför viktigt att göra feedback till en naturlig del i ert interna arbete. 

När ni har gjort det, är det dags att ta nästa steg, nämligen att använda den informationen för att utveckla och förbättra medarbetarupplevelsen ytterligare. 

Careereye Online Group AB

Careereye är rankade som en av Sveriges främsta HR startups och uppbackade av bl.a. investmentbolaget Spiltan och kommunikationsproffset Lottie Knutson. 

Ett axplock av våra kunder:

SVENSKA SPEL | ELECTROLUX | FORSEN | PWC | POOLIA | AXFOOD 

Close
Colors